0%

پروفسور جغتايي از كشف بيوماركرهاي اوتيسم با همكاری بين المللي دانشگاههای Uppsala و Linnausسوئد .و مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران خبر داد.

پروفسور محمدتقي جغتايي استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكي ایران و مدير دفتر ارزيابي طرحهاي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور با همكاري  محققين دانشگاه Uppsala و Linnaus سوئد به سرپرستي پروفسور Persson گام مهم و بزرگي در جهت تشخيص سريع و ارزان بيماري اتیسم از طريق
Mass Spectrometry
برداشته و موفق به تشخيص و شناسايي پپتيدهايي شدند كه عملكرد طبيعي آنها در سيستم ايمني مهم است و نقص در عملكرد آنها اختلالاتي درسيستم عصبي ايجاد مي كند. اميد است اين مجموعه جديد ازبيوماركرها نهايتا منجر به روش تشخيص مطمئن مبتني بر خون باشد.
گفتني است: اين مطالعه در مجله Translational Psychiatry از مجموعه مجلات گروه Nature به چاپ رسيده است.

شايان ذكر است: مقاله چاپ شده در مجله Translational Psychiatry از گروه مجلات Nature تحت عنوان A novel blood-based biomarker for detection of autism spectrum disorders كه توسط پروفسور Persson، پروفسور Joghataei، دكتر Sivberg، دكتر Behnia، دكتر Brudin، دكتر Bergquist، و دكتر Momeni منتشر شده است بيشترين مراجعه كننده را داشته است و در رده اول قرار دارد.

تیم نورومانیتورینگ پارس و روابط عمومي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور اين موفقيت بزرگ علمي را به حضور استاد پروفسور جغتايي و جامعه علمي كشور تبريك و تهنيت عرض مي نمايد.

لینک مقاله در سایت ژورنال.
https://www.nature.com/articles/tp201219

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.